15 May 2011


airmata kenapa engkau menitis? hati kenapa engkau begitu sakit? aku ingin menjadi seperti airmata dan hati. mereka terlalu setia berdua. apabila hati disakit atau kesedihan. airmata terus saja mengalir tanpa dipaksa. boleh kah aku menjadi seperti itu?

mungkin ini suratan hidup aku. aku pernah dikecewa dan mengecwakan. hidup aku umpama putaran, kadang kala aku di atas dan kadang kala aku dibawah. aki boleh tertawa saat aku gembira dan aku juga boleh menagis disaat aku berduka. adil kah itu semua untuk hidup aku?

bukan aku tidak pernah kesian terhadap hidup aku. cume. aku dah biasa. cinta bagi aku kosong. tiada nilai kalau tidak dijaga,. mula mula memang lah manis. tapi akhrinya? memang ada cinta yang berakhir seperti romeo dan juliet, prince and princess. tapi wujudkah lelaki seperti itu di zaman sekrang? juga perempuan.

LELAKI? mengapa engkau begitu kejam?? bagi kau adakah perempuan ini seperti baju mu? bisa ditukar bila bila masa sahaja? bodoh kau wahai umat lelaki andai kau pikir sebegitu. huh. susah untuk aku ungkapkan pasal lelaki kalau aku juga kadang kadang menbenci lelaki.

PEREMPUAN tabah lah hati mu. tegar kan semua nya, tuhan itu maha adil dan dia akan beri yang terbaik untuk mu, sabar. kita juga perempuan yang memahami antara satu sama lain. kita akan bersama menpertahankan martabat sebagai perempuan
When love is lost, do not bow your head in sadness; instead keep your head up high and gaze into heaven for that is where your broken heart has been sent to heal.

No comments:

Post a Comment